EEN MOOIE KIJK OP KLANTGELUK MET DESIGN THINKING

Innovatieve proefprojecten
over klantgeluk

Sensire bruist van de ideeën om op verrassende en zinvolle manieren een rol te spelen in het geluk van de klant. Maar hoe geven we al die ideeën nu een plekje? Hoe zorgen we ervoor dat we elkaar versterken, gebruikmaken van inhoudelijke kennis, creativiteit en de mogelijkheden die we als grote en eigenwijze zorgorganisatie hebben? Een methode om al die ideeën te verzamelen en uit te werken is ‘Design Thinking’. Daarbij werken collega’s uit verschillende teams samen om op een creatieve manier inzichten en ideeën uit te werken naar een oplossing. Deze oplossing is een antwoord op een vraag, behoefte of probleem waar klanten en/of zorgprofessionals tegenaan lopen. Een innovatie waarmee we klanten en zorgprofessionals verder kunnen helpen. Met als doel: bijdragen aan het geluk van de klant, en handvatten waarmee zorgprofessionals dat geluk kunnen realiseren.


Om deze methode uit te testen is deze ingezet voor twee innovatieve proefprojecten ‘Thuis wonen met dementie’ en ‘Welkom in de wijk’. Tijdens deze projecten werkten verzorgenden en verpleegkundigen uit verschillende teams, en collega’s uit team Digitalisering en team Communicatie samen. Op de Dag van de Klant brainstormden we ook over wat de gewenste klantervaring zou moeten zijn. Bekijk hoe dat in zijn werk gaat door de onderstaande film te bekijken.

Wie wij zijn

Verloop drukkerij is een modern bedrijf met oog voor communicatie. In onze reclamestudio geven onze vormgevers op creatieve wijze vorm aan de wensen en ideeën van de klant. Het aantal lezers van digitale media wordt steeds groter. Voor Verloop drukkerij is dit aanleiding om onze dienstverlening uit te breiden met online publicaties.
Volledig scherm